מכירים את זה שאתם הולכים לפעילות במיוחד בשביל הילד: בריכה/ משחקיה/ הצגה/ חברים, אבל האוצר ממש לא “זורם” עם העניין?

לא עולה על המתקנים/ לא רוצה להיכנס למים/ מחליט לא לשתף את החבר במשחק…

סיטואציה שיכולה להיות מאוד מרגיזה/מכעיסה, הרי עשיתם הכל כדי שיהיה לו טוב והוא עושה “דווקא”! נדבק אליכם לרגל/ מתבייש/ רוצה לשחק בנייד/ יושב לבד….מתסכל!!!

העצה שלי: תנו לו זמן להתסגל!

הראו לו איזה אפשרויות יש לו במקום שהגעתם אליו:
את המשחקים השונים/ הדשא/ הבריכה/ הצבעים …
תנו לו להתחיל בפעילות שנוחה/ מתאימה לו…

ברגע שירגיש בנוח ויהנה הוא ימשיך לשאר התחנות – זה ייקח זמן, אולי יותר ממה שמתאים לכם, אבל זה כנראה הזמן שדרוש לאוצר שלכם כדי להסתגל, להרגיש נוח וליהנות בדרך שלו.

אל תאיצו/ תכריחו/ תכעסו – להפך, הכילו/ חבקו/ העניקו ביטחון
והכי חשוב – שחררו!!

גם לנו, הגדולים, לוקח זמן להסתגל כשאנחנו מגיעים למקום חדש והילדים הם הרי אנשים קטנים.

באהבה ואמונה

סיפור אמיתי:

העברתי פעילות לאימהות ותינוקות. שאלתי לרשותה של אימא להדגים עם התינוק שלה – היא אמרה שכמובן, אבל הוא בטח לא ישתף פעולה – החלטתי שכן לקחת את הילד ונחשו מה קרה ?

הילד שיתף פעולה ואפילו נהנה מאוד מהפעילות – חייך, נהנה, צחק, מלמל…

אני מעריכה מאוד את האימא שלמרות החוויה שהייתה לה בעבר (בכך שלא שיתף פעולה) סמכה עלי ונתנה לי לנסות שוב.
אולי בפעילות אחרת / יום אחר/ שעה אחרת / סיטואציה שונה הוא לא שיתף פעולה אבל מה שכיף בילדים בכלל ובתינוקות בפרט הוא :

שהם משתנים כל יום! בבקשה תזכרו את זה.

הם גדלים, מתבגרים, הצרכים משתנים, המיומנויות מתחדדות, הרצונות, הזמנים – כל יום הוא חדש ומלא.

בעבודה היומיות שלי אני נפגשת עם הרבה הורים ואנשי מקצוע – שמבלי לשים לב יוצרים תוויות :

הילד הזה כל היום בוכה/ לא ישן / אוהב רק ידיים / לא אוהב לשכב על הבטן/ עצבני / נודניק / בכיין / עצלן / מגושם ….

יכול להיות שהדברים האלה היו באמת נכונים פעם – אבל האם הם נכונים גם היום ?

אני מזמינה אתכם לנסות את הדברים כל יום מחדש: שוב לנסות להשכיב על הבטן/ לשים לב כמה זמן באמת הבכי ומה קורה בשאר הזמן/ האם הוא באמת כל היום על הידיים/ האם הוא מצליח ביום אחר בשעה אחרת להירגע בידיים של בן משפחה אחר ולא רק אצלכם –

מבטיחה שתגלו עולם ומלואו – תגלו איך הילדים שלכם משתנים.

חזקו את ילדכם במילים מעצימות ושבחו אותם על הצלחותיהם: “אתה אלוף”, “כל הכבוד שהתאמצת”, “איך הצלחת”, “אני גאה בך” …

תגלו כיצד סיטואציות הופכות קלות יותר בכך שתשימו לב לדברים החיובים !

תודה רבה שקראתם עד כאן – אתם אלופים

יסמין שורקי נורבש – מדריכת התפתחות מלידה ועד בגרות

 

כשמסתכלים טוב בתמונה – נכון נראה ששי המתוקה ישבה כך לאורך כך הפעילות עם הפלסטלינה?
גירוי חדש :)
זוהי רק אשליה של המצלמה – מה שקרה באמת הוא, שהחלטתי לשחק עם שי בפלסטלינה,

דמיינתי שנשב יחד – נלוש- נגלגל– נכין צורות – זמן איכות אימא – שי – והבצק 🙂

המציאות הייתה קצת שונה:

בדקות הראשונות אכן שי ישבה והסתכלה בחומר אליו היא נחשפת לראשונה בחייה
(שי בת 11 חודשים) – נהנתה לראות אותי מגלגלת – לשה– עובדת עם המערוך…

מידי פעם ניסיתי לתת לה להחזיק את הבצק – אך היא העדיפה לצפות ואפילו בשלב מסוים ללכת ולשחק במשחק אחר …

כאן היו לי 2 אפשרויות : 1. הראשונה לקפל את הכל ואולי אפילו להתאכזב שהיא  לא רוצה לשחק במשחק שהבאתי במיוחד בשבילה.

2. האפשרות השנייה להמשיך להתעסק בפלסטלינה בעצמי – וששי תבוא ותלך בזמנה החופשי – וכך היה!

מידי פעם היא התקרבה לבצק – נגעה – מעכה – חזרה למשחק הקודם – שוב לבצק -החזיקה – זרקה- גלגלה – הרגישה אותו בין האצבעות….

זוהי חוויה חדשה לגמרי עבורה!

מסקנות:
כמו שציינתי זוהי חוויה חדשה ובכל חוויה ראשונית יש לתת לילד זמן
להסתגל, לחוות לחוש ולהתרגל בקצב שלו.
החכמה היא ליצור את הגירויים הנכונים 
ואז לראות כיצד הילד שלנו  – שנחשף לעולם חדש עבורו – לומד  להינות ממנו בסבלנות ובדרך שלו…

מאחלת לכולם זמן איכות נעים וכיפי עם ילדכם 🙂

מחפשים איך להעסיק את הילדים ?

הרעיון שלי הוא פשוט – להשתמש בדברים שזמינים בכל בית:

הדפיסו, גזרו ותלו על המקרר:

 

בלונים:

-ממלאים בלון במים ומתמסרים לאט שלא ייפול

– מדביקים מדבקות על בלונים ויוצרים פרצופים מחייכים

– מציירים על בלונים עם טושים

– מכינים זרי בלונים מ- 5- 6 בלונים

 

קופסאות מטבח:

– בונים מגדלים גבוהים מבלי שיפלו

-מסדרים את המכסים בשורה והולכים בניהם בשמיניות

– מסדרים את הקופסאות לפי הגודל: קטן/ בינוני / גדול
ניתן לשלב אלמנט של זמן – למשל תוך חצי דקה

– מסדרים את הקופסאות לפי צבעים

-עוטפים את הקופסאות עם נייר כסף ומציירים עליהם

 

בועות סבון:

– מפריחים בועות סבון ומפוצצים עם איברי הגוף: ברך,כתף, בטן

 

מדבקות:

– מדביקים מדבקות על גוף הילד ונותנים לו להוציא עם היד הנגדית

– אומרים לילד שם של איבר והוא צריך להדביק עליו מדבקה/או על ההורה

– לוקחים קופסה ומדביקים עליה מדבקות בחלק הפנימי

– אפשר להדביק ולהוציא את המדבקות כל פעם ביד אחרת

 

כוסות חד פעמיות:

– מכינים פירמידה מכוסות

-רעשנים : את הכוסות  נקשט במדבקות נכניס משהו שירשרש  (שעועית, חומוס אורז…)

נחבר את 2 הכוסות על דבק סלוטייפ ויש לנו רעשן נחמד..

 

מגבות מקלחת גדולות:

– נקניקיה בלחמנייה: שוכבים על הגב על המגבת, והורה מגלגל את הילד עד שיהיה עטוף כולו

( הראש בחוץ), הילד צריך להצליח להיחלץ מהמגבת. מתגלגלים פעם לימין ופעם לשמאל

– מרוץ מגבות/ נסיעת מגבות: ילד יושב על המגבת בישיבה מזרחית וההורה מסיע אותו ברחבי הבית

 

בקבוקי פלסטיק:

– להכניס לבקבוק מים נצנצים וגולות ולהכין רעשנים – אפשר להוסיף צבע מאכל

– ניתן לקשט את הבקבוקים עם טושים ומדבקות

– להכין משחק באולינג מבקבוקי פלסטיק עם כמויות שונות של מים

– תחרות מי מצליח לסגור כמה שיותר פקקים ביד הלא דומיננטית

– להכניס חתיכות נייר קטנות / קטניות לבקבוק פעם עם יד ימין ופעם עם יד שמאל

 

קרטונים:

– אם נשארו לכם קרטונים ממשלוח- תוכלו להכין בית עם גג, חלונות, דלת…

 

מוזיקה:

– שמים שיר קצבי וכל פעם משתתף מכתיב את הצורה בה רוקדים:

בקפיצות/ הליכה אחורה / הליכה לצדדים / ריקוד במעגלים ומחיאות כפיים ועוד…

– רוקדים בקצב, מידי פעם עוצרים את השיר וכולם הופכים לפסלים עד שהמוזיקה מתחילה שוב
(לא להשאיר את הילדים כך חצי יום 🙂

 

מקווה שהצלחתי למלא לכם את היום ולהעשיר אותו ברעיונות חדשים,

מאחלת לכם הנאה ושמחה

 

באהבה וברכה

יסמין שורקי- נורבש


יש לכם ילד מקסים, הוא חכם ויפה ומוכשר אך לפעמים הוא מכופף את עצמו, נותן לילדים אחרים להחליט במקומו, נגרר אחרי חברים, נעלב מכל מילה ובעיקר: לא מאמין בעצמו!

מכאן יש שתי אפשרויות:

1. להשאיר את המצב כמו שהוא ולחשוב שהילד יתגבר על זה יום אחד.

2. לקבל 7 עצות שיכולות לשנות את חייו מהקצה אל הקצה ולחזק את האמונה שלו בעצמו.

במידה והחלטתם על האפשרות השנייה אני שמחה לחשוף בפניכם מספר עצות שימושיות אשר יעזרו לכם ההורים להגדיל ולחזק את הביטחון העצמי והדימוי העצמי של ילדכם:

  1. האמינו בו! האמינו שהוא מסוגל.

    ביטחו בילדכם ותראו לו שאתם סומכים עליו.

    תנו לו משימות ותנו לו לבצע אותם כשאתם באמונה ובמילים שאתם אומרים, יודעים שהוא יצליח.

    בכל ילד וילד יש כוחות פנימיים שאותם רק צריך לעורר ומשם הכל משתנה.

  2. כאשר ילדכם מבקש ממכם לעשות עבורו משהו – תאמרו לו לנסות קודם לבד.

    למשל: לסגור רוכסן,  לנעול את הנעלים, ללבוש את המעיל.

    עודדו אותו והקפידו על תגובה מחזקת כשמצליח – למשל אמרו לו “כל הכבוד”, “איך הצלחת יפה”, “השתדלת והצליח לך”.

    לא תאמינו כמה דברים הוא מצליח לעשות מבלי העזרה שלכם.

  3. במידה וילדכם מתקשה בפעולה הדורשת אימון למשל פעילות ספורטיבית – אמרו לו שזה בסדר שקשה לו עכשיו אך אין מה להתייאש – אם לא מצליחים, ממשיכים להתאמן ולתרגל – ורק כך תגיע  ההצלחה.
  4. תנו לילדכם להחליט.
    כלי חשוב לחיזוק הילד והאמונה שלו בעצמו היא ההחלטיות.

    בכל הזדמנות הציבו לפניו 2 אפשרויות מהן הוא יבחר: מה תעדיף לאכול ארז או עוף בתנור? איזה חולצה תרצה ללבוש את הירוקה או את הכחולה?

    עצם העובדה שההחלטה היא שלו, תגרום לו לחיזוק הביטחון ולתחושת החשיבות העצמית.

  5. תנו לו אחריות בלעדית.

    תנו לו תפקיד שהוא רק שלו (אני מזכירה לכם שאתם סומכים עליו ונותנים לו לבחור מבין 2 אפשרויות) למשל אחריות להוציא את הכביסה מהמייבש כל יום חמישי, אחריות לערוך את שולחן האוכל – תפקיד שהוא באחריותו הבלעדית.

  6. התייעצו עם ילדכם, שתפו אותו והראו לו כי דעתו נחשבת בעינכם.
  7. דברו איתו ואמרו לו כמה הוא טוב, מצליח, אלוף – חיזרו ואמרו לו כל יום כמה אתם אוהבים ומעריכים אותו.

 

סגלו לכם את העצות בחיי היום יום אני מבטיחה לכם שתוך מספר ימים כבר תוכלו לראות בילד את השינוי.

אני עובדת עם המון ילדים ואחד הסודות שלי להצלחת הטיפולים הוא הדיבור שלי איתם בגובה העיניים – אני מגלה לכם את הסוד כי אני מאמינה שחשוב לחזק את הילדים ולא לחשוב שביום בהיר הכל יסתדר.

בין אם זה תינוק בן 3 חודשים או ילד בן 10 אני מאמינה בהם ומחזקת אותם להאמין בעצמם וביכולות שלהם – כי הכל יכול להיות קל יותר.

 

לתאום פגישה/ייעוץ טלפוני חינם 0507-663875: לחצו כאן

בהצלחה!

 

המאמר פורסם גם באתר אמאבא:

http://www.imaba.co.il/article.php?pid=2224

 

קישורים נוספים:

שיטת ורדי בשילוב אימון ילדים ונוער

מעבר פשוט מיסודי לחטיבה 

 

נראה לכם כי ראשו של תינוקכם נוטה לצד אחד?          

הוא מסתכל רוב הזמן לכיוון אחד? או מפנה את ראשו תמיד לאותו הצד?                                                            

 אשמח לתת לכם מספר תרגילים שיעזרו לו לאזן את גופו:

כשתינוק מטה את ראשו לצד אחד – לרוב זהו מצב בו יש שריר אחד מכווץ שקשה לו להתארך – ובצד השני שריר מוארך שצריך לכווץ.

ההטיה נגרמת מסיבות שונות למשל: מנח התינוק ברחם, תהליך הלידה, חוסר גירוי לצד השני.

לפעמים יש צורך בהתערבות של פיזיותרפיה אך לפעמים מספר תרגילים פשוטים בשגרת היומיום פותרים את הבעיה ועוזרים לראש ולגוף התינוק להתיישר חזרה למרכז.

להלן מספר תרגילים על מנת לאזן את צד ימין וצד שמאל חזרה למרכז הגוף:

גירוי תחושתי:

  • יש לגרות את השריר המוארך כדי שיעבוד ויתכווץ (למשל אם הנטייה לצד שמאל נגרה את צד ימין של הצוואר).
  • נגרה את הצד המוארך עם מגבון קר – כמה נגיעות קלות שיעוררו את התחושה.
  • צביטות קטנות: 2 -3 צביטות קטנות ולהפסיק – לחזור על פעולה זו כמה פעמים ביום – כדי שהשריר יתכווץ.

שכיבה על הבטן – תנוחה חשובה מאוד לחיזוק הראש, יש להשכיב כמה פעמים ביום את התינוק על הבטן.

בשכיבה על הבטן:

  • יש להניח צעצועים  גם בצד ימין וגם בצד שמאל.
  • שבאים לשחק עם התינוק יש לבוא באיזון פעם מימין ופעם משמאל.

בשכיבה על הגב:

  • בין אם השכיבה היא על המזרן/ מיטה / עגלה, יש להניח את המשחקים פעם בצד ימין ופעם בצד שמאל.
  • החזקת הידיים והוזזת הגוף מצד לצד לאט ולתת לראש לעבור, נצפה שהראש יעבור לכיוון הידיים, אחרי שעבר – מזיזים לצד השני וחוזרים עם כל כיוון לפחות 4 פעמים.

הרמה והחזקה:

  • כשמרימים את התינוק אני ממליצה להרים אותו דרך הצד, גם פה באיזון. פעם מימין ופעם משמאל.
  • כשמחזיקים את התינוק יש צד שתמיד יותר נוח אך ההעדפה הזאת יוצרת העדפה גם אצל התינוק לכן אני ממליצה, להשתדל ולהתכוונן ולהרים את התינוק פעם בימין ופעם בשמאל בכל אחיזה: בזמן אוכל, גרפס, ומשחק בין אם זה על הכתף, מותן, או האמה שלנו.

תינוקכם צריך להיות מסוגל להזיז, להניח ולסובב את ראשו לשני הצדדים במידה שווה, בכך שתשימו לב לאיזון בין הצדדים בחיי היומיום תוכלו לעזור לו להרחיב את טווחי התנועה ולעזור לו לראות את העולם בדרך הקלה והנוחה ביותר – בהצלחה.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

יש לכם שאלות נוספות, רוצים לקבל ייעוץ טלפוני בחינם?  דברו איתי בשמחה

 קישורים נוספים: 

מפגש אישי

ליווי התפתחותי – סדנת תינוקות.

טיפול מוטורי לתינוקות בשיטת ורדי.

 

 


האם קרה לך שבגיל חודש תינוקך התהפך מהבטן לגב והיום בגיל 5/6/7/8 חודשים הוא כבר לא מתהפך יותר?

אחת מאבני הדרך בשלבי ההתפתחות של תינוקך היא התהפכות.

בערך בגיל 4 – 5 חודשים אצפה לראות את תינוקך מתהפך לפחות לכיוון אחד מהבטן לגב או מהגב לבטן (על אחת כמה וכמה בגיל 7-8 חודשים)

 דרך ההתהפכות תינוקך מצליח להיות עצמאי בתנועותיו, טווח התנועה שלו גדל והוא מצליח להגיע למשחקים וחפצים בכוחות עצמו. 

ההתהפכות מפתחת את שיווי המשקל של תינוקך והוא עובר בין תנוחות שונות.

לאחר שבועיים שלושה בה תינוקך מתהפך לצד אחד( לדוגמא מהגב לבטן רק דרך יד ימין) אני ממליצה ומצפה שיתחיל להתהפך גם דרך הכיוון השני

( צד שמאל). 

ישנן מספר סיבות הגורמות לעיכוב בהתהפכות למשל :

1.במצב שכיבה על הבטן הידיים נפרסות לצדדים כמו “אוירון״ ואז כשמתחיל להתהפך היד נתקעת. 

2. לבוש עבה של החורף המקשה על התנועה.  

3. מהגב לבטן תנועתיות דרך הראש ולא התהפכות קלה ונכונה דרך הרגליים. 

4. נמצא הרבה סל קל או בעגלה ופחות זמן על מזרן ועוד.

ישנן דרכים מגוונות ותרגילים רבים לעזור  ולעודד את תינוקך להתהפך, להלן מספר תרגילים אותם תוכלו לתרגל בקלות בבית כחלק ממשחק:

התהפכות מהבטן:

דבר ראשון וחשוב להתהפכות מהבטן היא שהתינוק ישכב על הבטן- נשמע מובן מאליו אך לא תמיד קורה. 

  •  כדי שישכב על הבטן הניחו מול התינוק צעצוע, קרבו את שתי הידיים אחת לשנייה, הקפידו כי ידיו  תהיינה מלפנים ולא בצידי הגוף, תוכלו לתמוך בידיים עד שיתקבעו בתנוחה זו. 
  •  פנו את משטח המשחקים, שלא יהיו בו יותר מידי משחקים, כדי שיהיה מספיק מרחב לגלגולים.
  •    כשהבית נעים ומחומם שימו לב כי בגדיו של התינוק נוחים לתנועה ואינם מסרבלים את תנועתו.
  •  בעדינות וברגישות כופפו את רגלו של התינוק לכיוון הבטן, שימו לב שהיד הנגדית נכנסת מתחת לחזה ולא נתקעת, שאתם רואים שהגוף אינו נוקשה ומקבל את התנועה, תנו לו להמשיך לבד את ההתהפכות  
  •  גרו את תינוקך בעזרת צעצוע בו ירצה לשחק וזה יגרום לו להסתובב אליו. 
  • אפשרות נוספת: השכיבו את התינוק עליכם – בטן לבטן- הכינו את ידיכם בצידי הגוף לתפוס את התינוק והטו אותו  קצת לצד שימשיך את ההיפוך לבדו. תרגלו זאת גם לימין וגם לשמאל שילמד את התנועה.

התהפכות מהגב לבטן:

  • דמיינו קו אמצע החוצה את הגוף, העבירו  את רגלו של התינוק מעבר לאותו הקו, הצמידו אותה למזרן, ותנו לפלג הגוף העליון להתרומם לעבר צעצוע. 

תרגלו זאת גם לצד ימין וגם לשמאל. 

במידה והיד “נתקעת מאחור” גרו אותה להתקרב לצעצוע או געו בה על מנת להעלות את המודעות ליד.

המצב הרצוי הוא שהתינוק ילמד להעביר את היד לבד מבלי שתתקע.

  • מפעם לפעם הקטינו את טווח התנועה של הרגל- אם בפעמים הראשונות הצמדנו את הרגל למזרן, מפעם לפעם נשאיר אותה קרובה לקו האמצע שהתינוק ילמד לבד להעביר אותה. 
  •  תרגול נוסף השכיבו את התינוק עליכם שהגב שלו על הבטן שלכם (הראשים של שניכם לאותו הכיוון), הכינו את ידיכם לצדדים הטו קצת את התינוק – ותנו לו להמשיך את ההתהפכות.

 


הצלחתם את התרגול? רוצים ללמוד עוד על התהפכויות ושלבי ההתפתחות?

אשמח לפגוש אתכם בסדנת ליווי התפתחותי המותאמת לגיל תינוקך או מפגש ליווי אישי,

השאירו פרטים ואחזור אליך תוך 24 שעות לפרטים נוספים.

 

קישורים נוספים :

מפגש אישי

ליווי התפתחותי – סדנאות      

תינוקות

פעילויות בוקר לתינוקות

יומן סדנאות

לטיפים נוספים השאירו את פרטי האמייל ואשלח לכם בשמחה.

 

 

 

 

 

 

 

 

מ’ בת 10, הגיעה אלי עם מספר קשיים.

היא הייתה בוכה הרבה, הולכת בעיניים עצומות אחרי חברות שלה, עושה כל מה שהן מבקשות, חוששת מהתגובות שלהן, מסכימה לדברים גם אם לא חפצה בהם -רק כדי למצוא חן בעיני חברותיה.מבחינה לימודית הייתה תלמידה ממוצעת ולא ממש מרוכזת בלימודים אלא יותר בעניינים החברתיים.                       

לאחר מספר מפגשים בהם טיפול מוטורי בשיטת ורדי ושיחות רבות, היה ניתן לראות ילדה חדשה.

אחת שמאמינה בעצמה וביכולות שלה. שלא חוששת מהחברות ועומדת על שלה.

מ’ שיפרה את הישגיה בלימודים ושיפרה את ציוניה מ 60 ל 80.

מצב רוחה השתפר והיא מספרת לי כמה היא רוקדת ושרה משמחה.

 

מקרה זה ודומים לו הם שהביאו אותי להוסיף עוד כלי בו אוכל לעזור לעוד ילדים כמו מ’.

שזקוקים לחיזוק הזה שיגלה להם מי הם באמת וכמה הם טובים ומוכשרים, אותו חיזוק שמשפר להם את החיים ועוזר להם להיות חדורי אמונה בעצמם.

הכלי הינו: אימון לילדים ונוער.

אחת מאבני היסוד של האימון האינטגרטיבי היא לראות את הילד בשלמותו, במלוא החסד שבו.

בשילוב האימון ושיטת ורדי הילד מציב לעצמו מטרות וכובש אותן אחת אחת בכל תחום בו יבחר:

התחום הלימודי, החברתי, המשפחתי ,התחושתי, או בכל תחום אחר.

כשילד מגיע אלי פעם בשבוע הוא עובר תהליך . 

תהליך של ליווי שמלמד אותו לחזק כלים שיש בתוכו ושמשפעים על אופן תפקודו בחיי היומיום, יצירת מציאות חיים חדשה, ביטחון,חיוניות ואמונה בעצמו.

 התהליך מלמד את הילד להצליח להגביר את המוטיבציה ואת הרצון באמצעות תרגילים שעוסקים בניהול פנימי – תרגילי האימון ותרגילי קואורדינאציה בשיטת ורדי.

מוזמנים לפנות אלי – ולעזור גם לילדכם לכבוש מטרות ולצבור הצלחות!

 

 יש לכם שאלות נוספות? תרצו ייעוץ טלפוני חינם?  חושבים שהטיפול המשולב יכול לקדם את ילדכם ?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם .

יסמין 


מכתב מרגש מילדה מדהימה: (המכתב במקור רשום בטבלת השוואה)

השינוי המשמעותי שעברתי בחיי בעקבות הפגישות עם יסמין המלכה!!!

לפני יסמין  היו לי חששות לגבי ביה”ס,    פחדתי ללכת לביה”ס בגלל חברות שלי וכל המריבות שהיו לנו ולא ידעתי להתמודד איתם, אני באה לביה”ס עם ביטחון ושמחה, מחויכת וגאה בעצמי. לא היה לי ביטחון לדבר מול חברות שלי

אחרי יסמין אני מדברת חופשי עם חברות שלי ואומרת מה שאני רוצה בלי לחשבן להן מה הם יגידו ולהגיד מה שאני רוצה וחושבת באמת,

הייתי פחות מרוכזת בלימודים,   היום יש לי יותר רצון להקדיש ללימודים וללא מורה פרטית הציון שלי בחשבון הוא 80 הלכתי למורה פרטית בחשבון והציון שלי היה 60   בגלל חוסר הריכוז שלי.

לא היה לי מצב רוח טוב גם כשהייתי עושה דברים שמשמחים אותי והייתי בוכה הרבה, היום אני שרה שמחה ורוקדת כל היום,   הולכת לחוג גיטרה ומכירה ילדים חדשים ונהנת מאוד.

הייתי חוששת מהתגובות של החברות שלי,אם הן אוהבות את מה שאני אומרת או לא אוהבות,ואני אפילו הייתי משקרת להן כדי לרצות אותן, היום אני עומדת על שלי ולא מפחדת מהתגובות של החברות שלי ועושה מה שטוב לי, היום החברות שלי מכירות ליאור אחרת.

יסמינו’ש!!! תודה רבה על העזרה והתמיכה  היה לי הכי כיף איתך שבעולם  עברת איתי שנה קשה ובזכותך אני מרגישה  שאני יכולה להתמודד עם הכל ולבד היום אני ילדה שמחה ומאושרת ומלאת ביטחון!!   תודה ענקית *****ו’ש!! ♥♥♥ אאייןן ככממווךך בעווווולםם!!!

 

חוזרים ללימודים…

חוזרים למחברות, לספרים, לכיתה ולחברים.

שוב שיעורי ובית ושוב מבחנים –לא תמיד קל לחזור לשגרה אחרי חופשה ארוכה.

אז איך עושים את המעבר הזה בין החופש לחזרה לבית הספר קל ואפשרי?

 

להלן מספר עצות שימושיות :

1.תחילה – נשימה עמוקה – גם להורים וגם לילדים.

שמתם פעם לב כמה פעמים ביום אנחנו עוצרים את הנשימה ואז לוקחים פתאום נשימה אחת עמוקה כדי להשלים את החוסר בחמצן.

בעצם זה שאנחנו מפסיקים לנשום אנחנו יוצרים מתח בגוף – זה קורה בעיקר כשאנחנו מתרכזים במשהו, כותבים, קוראים – אצל ילדים תוכלו לשים לב שהם פתאום קמים מהכיסא ומתחילים לזוז ולהסתובב מהסיבה הפשוטה – הם רוצים להכניס חמצן לגוף דרך פעילות גופנית.

2. התחילו את הבוקר רגוע ומאורגן – כולכך הרבה פעולות בבוקר אחד – לצחצח שינים, לבחור בגדים, להתלבש, לאכול ארוחת בוקר,לארגן תיק, לקחת אוכל….

נסו לארגן כל מה שאפשר ערב לפני והורידו את הפעולות של הבוקר.

הכינו ערב לפני את הילקוט, תנו לילדכם לבחור את הבגד אותו הוא רוצה ללבוש למחרת- חולצה, מכנס, נעלים.

עזרו לעצמכם ולילדים להתחיל את הבוקר באופן רגוע ככל האפשר – לתחילתו של יום רגוע ושלו.

3. כשילדכם חוזר מבית הספר דאגו שתהיה לו שיגרה וסדר:

תוכלו להחליט איתו יחד מתי הוא מכין שיעורים ומתי משחק עם חברים – העיקר שזה יהיה מאורגן וידוע מראש – ברגע שיש גבולות ברורים לא תצטרכו לבקש ממנו 20 פעמים לקום ולהכין שיעורי בית.

דוגמא : כשחוזרים מביה”ס מניחים את הילקוט במקום- אוכלים ארוחת צהרים – מכינים שיעורים/ לומדים למבחן – מכינים את הילקוט למחרת היום –ואז יש זמן לחברים משחקים, חוגים.

4. הקפידו על פעילות גופנית – בין אם ילדים בחוג ובין אם לאו – הקפידו על פעילות גופנית בה יוכל לפרוק מתחים, לשפר את יכולותיו המוטוריות, לשפר את הקורדינאציה שלו והביטחון בגופו.

פעילות גופנית משפרת את יכולות הלמידה והריכוז ועל כן מומלץ לעסוק בה.

5.דברו עם ילדכם – התעניינו בו ובמה שעבר עליו בבית הספר- תנו לו לשתף אותכם במה שלמד, עם מי בילה ושיחק, ואיך המורה לחשבון.

 עשו זאת בדרך שנוחה לכם ולילד ולא כחקירה שעליה הוא חייב לענות.

תוכלו לעשות זאת למשל בארוחת ערב משפחתית בה כל אחד מבני הבית מספר מה עבר עליו היום.

6. שינה בשעה קבועה וסבירה.

שינה חשובה מאוד לילדכם. הקפידו שילך לישון בשעה סבירה וקבועה על מנת שיקום רענן ואנרגטי לעוד יום חדש ומרתק.

 

אז לסיכום: הזכירו לעצמכם ולילדים לנשום. הכינו הכל ערב לפני.שמרו על שגרה וסדר.הקפידו על פעילות גופנית.דברו עם ילדיכם והקפידו על שינה בשעה סבירה.

שנה טובה ומוצלחת!

 

 

 

קישורים נוספים:

טיפים

אימון לילדים ונוער

טיפול בשיטת ורדי

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ? השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם .

יסמין .

 

 

 


זהו,אוטוטו החופש הגדול מסתיים וחוזרים לשגרה, אחרי חודשיים שלמים של  “חופש”.    

עם כל הרצון שהזמן יעבור ושנת הלימודים תתחיל אנחנו שוכחים דבר חשוב :

אנחנו בשיא הקיץ !!

פעילויות שאנחנו יכולים ליהנות מהם היום לא יתאפשרו עוד 4 חודשים למשל.

 אז בואו ננצל את הקיץ עד תום ונחליט שהקיץ הזה יהיה בלתי נשכח.

 

קחו דף ועט ורשמו בדיוק איך אתם יכולים לנצל ימים אלו עם הילדים – להלן מספר דוגמאות :

  •        נוסעים לים אחר הצהרים ואחרי שמשחקים, משתוללים ובונים ארמונות יושבים לאכול אבטיח בשקיעה.
  •       קחו את ארוחת הערב לפארק הקרוב ותאכלו אותה שם, על הדשא.
  •       בילוי בבריכה.
  •       שחקו בגינה עם כדורים בגדלים שונים.

(כמובן לא לשכוח, כובע, צל והרבה מים)

 

פיתרון מצוין להורדת כמות השעות בהם הילדים צופים בטלוויזיה או משחקים במחשב,

ביציאה מהבית ילדכם:

  •      מעיזים, מתאווררים, חווים 
  •       והכי חשוב נהנים.

 

 


לטיפים נוספים -לחצו כאן.

מעוניינים לקבל טיפים למייל ? השאירו פרטים 

 

יש לכם שאלות? אשמח לענות.