שלום תינוק מתוק, מה שלומך? איזה כיף שסוף סוף הצטרפת אלינו…

אז כדי שתהיה לך נחיתה רכה אני אכין אותך קצת בנוגע למה שאתה הולך לעבור בשנה הקרובה…

בהתחלה אתה תנוח מהמסע שעברת ותרבה לאכול לישון לאכול לישון  לאכול לישון ותגרום לאמא/ אבא/ סבא/ סבתא /דוד/דודה  להחליף כמה וכמה חיתולים…

המלצה שלי : תסמן להם שידברו איתך, יסבירו לך כל מה שהם עושים  ויחבקו כמה שיותר …

 

בין לבין תתחיל לגלות עניין במה שקורה פה ותתחיל לזקוף את הראש, אתה צריך בשביל זה לפעמים צעצוע או מובייל מעניין כדאי להרים ממש טוב…( בערך אחרי 3 חודשים תנסה לתפוס את אותו צעצוע ובטח תכניס אותו לפה).

כדי שזה יקרה תזכיר לאמא או אבא שישכיבו  אותך כל יום לפחות חצי שעה על הבטן ואם אתה בוכה כי לא נוח לך, שינסו להחזיר אותך לשכיבה על הגב למנוחה ואז שוב לבטן..תסמן להם שלא יתיאשו כי זוהי תנוחה מאוד חשובה שממנה תלמד עוד כמה חודשים להתהפך ובהמשך לזחול.

בהתחלה תישען על האמות אבל בערך בגיל 4 חודשים כבר תלמד לפתוח את כפות הידיים ולהישען עליהן וכך יהיה לך גם יותר קל לשחק עם צעצועים .

חודש אחרי (בסביבות גיל 5 חודשים) כבר תתחיל להסתובב סביב ציר , תגיד להורים שישימו לב שכל פעולה שאתה עושה אתה לומד אותה גם לצד ימין וגם לשמאל…

תגיד להם שאני ממליצה לגרות אותך עם צעצועים , אבל לא יותר מידי כי אז  זה עושה לך סחרחורת : )  

אגלה לך סוד, בסביבות אותו החודש  תגלה את העולם מזוויות נוספות אך הפעם משהו מרעיש עומד לקרות… לא אמא/אבא יהפכו אותך מהבטן לגב או מהגב לבטן, אתה תעשה זאת בעצמך!

תתחיל להתהפך ולהתגלגל בכל הבית…

שלא ישאירו אותך לרגע לבד על שידת ההחתלה או הספה כי אתה יכול לראות איזה צעצוע מעניין ולרצות להתגלגל אליו..

יעברו להם עוד חודש או חודשיים ואז תתחיל לזחול, אני מצטערת להיות זאת שמודיעה לך אבל לפעמים יקרה שתשים על דרייב ויצא לך רוורס.

יכול להיות שתזחל לאחור, זה קורה וזה בסדר, אוטוטו זה יסתדר ותזחל קדימה ותכבוש כל פינה בבית.

בטח באותה התקופה תגלה שלארונות בבית יש תוספות מיוחדות שגורמות לדלת שלהם להיות סגורה כל הזמן (מה קורה עם ההורים האלה? הם לא משתמשים בארונות יותר?)

ישנם כמה סוגים של זחילות מעניין איזו תהיה לך וממה תתחיל ..

יכול להיות שתתחיל לזחול על הגחון, או שישר תתחיל לזחול על שש, או בכלל זחילת דוב, בקיצור הולך להיות לך מרתק..

אתה בטח שואל את עצמך מתי תשב ?

זה יקרה לך בסביבות גיל 8-9 חודשים , באותו הזמן גם תלמד לאחוז "באחיזה צבת" עם האצבעות המתוקות שלך דברים קטנים, אל תכניס אותם לפה, זה מסוכן.

במשך מספר שבועות תתרגל את המעבר בין ישיבה לשכיבה ומשכיבה לישיבה ואז ביום אחד , יגיע הרגע לו רוב הסבתות מחכות, רגע בו כל דודה מתמוגגת , רגע בו אמא/אבא יתקשרו לכל העולם רגע מרגש בו אתה תחזיק את השולחן או הסורגים של הלול ותיעמד לבדך!!!

איזה כיף אני עומד על 2 רגלים! צופה על כולם שמח ומאושר.

כשתרצה להתיישב בחזרה תקרא להורים, במידה ואתה לא מצליח לבד , זה בסדר, רק למדת להיעמד , החזרה לישיבה לא חייבת להיות מידית.

מיום ליום תתפוס ביטחון, בטח תחגוג כבר יום הולדת לראשונה בחייך, תלמד להסתובב בלול, להסתובב סביב השולחן, למשוך ממנו כל דבר אפשרי , לעבור מהשולחן לספה עד שתהיה מספיק אמיץ ללכת לבד..

זהו מסע מרתק , אני מאחלת לך לחוות להתנסות ליהנות מכל רגע …

רוצה לבוא עם ההורים לביקור? או שאני אבוא אליכם? תן להם את המספר שלי או תשאיר את הפרטים ואני כבר אחזור אליכם     

קישורים נוספים :

סדנאות

מפגש אישי 

ליווי התפתחותי

 

 

                       לטיפים נוספים השאירו את פרטי האמייל ואשלח לכם בשמחה.